Oon niin innoissan!
Elda on niin huippu. Tekee töitä hirmuisella tarmolla ja oppii uudet ohjaukset ja kuviot käden käänteessä. Miten tuo koira kehittyykin niin nopeaan tahtii. Niin rakas Luikero Lurjukseni. <3 muo niin ihmetyttää kuinnka miellyttämisen haluinen koira se loppujen lopuksi tuolla kentällä on. Se tekee just niin kun mä ohjaan, ohjautuu hyvin pienillä ohjauksilla ja jos jokin virhe tupsahtaa niin seuraavalla kerralla haluaa korjata ja näyttää , että kyllähän mä tän osaan. Mie niin rakastan tuota  Lurjusta.



Kotioloissa miellyttäminen ja yhteistyö halukkuus kaikkoavat saman tein. Niin jäärä kuin se onkin. Mikään ei ikinä mene ykkösellä kaaliin. Vähintään se kolme kertaa se yrittää  kusettaa tai tekeytyy kuuroksi ja tyhmäksi, ymmärtämättömäksi apinaksi. Meillä on ainainen taistelu joka asiassa. Miun pitää aina komentaa tosissani, muuten ei mene perille. Sekös välillä hermojani raastaa ja kun hermostua ei sen kanssa saisi, kun sitähän se just kerjää. Muutamat kerrat oon taas joutunu pistämään sitä matalaksi lenkillä. Se rupeaa hepuloimaan, tappelemaan keppien ottamisesta ja sitten se kilahtaa vaan. Sitten kun tuo piski vielä osaa  huiputtaa leikkimällä muka alistunutta. Kun päästän sen  pinteestä on taas piru valloillaa.  Se osaa kusettamisen taidon ja mie oon ihan liika hyväuskonen blondi.

Palatakseni näihin hyviin fiiliksiin viikonlopulta voinen kertoa olleeni Ndadorin järjestämällä koulutusviikonlopulla Elina Jänesniemen opeissa. Oon niin intona. Meillä meni oikeesti huippu hyvin. Opittiin niin hirmu paljon uusia juttuja taas. Elina tykkäsi kovasti Eldan menosta ja sain minäkin jotain kehuja, jotta kusi voisi nousta oikein kunnolla kaaliin. :D Mie oon vaan niin tyytyväinen, koska meidän meno rupee oikeesti tuntumaan tosi hyvältä.  Me vaan kuulutaan yhteen! On vaan niin huippu fiilikset yhteisestä työskentelystä ja siitä kuinka rupeamme hioutumaan yhteen. Ei vois parempaa koiraa olla näin aloittelevalla agilityohjaajalla. Hirmuisesti tuli varmuutta ohjaamiseen ja luottoa koiraani Eldemariin. Ollaan nyt ruvettu treenaamaan kuuskymppisillä ja luulen että se onkin meille aika sopiva treenikorkeus. Ymmärsin ehkä taas jotain ohjausvalinnoista, mikä on nopein ja paras vaihtoehto maksikoiralle ja minun koiralleni. Useimmiten mielummin pitää vauhdin yllä kuin katkasee pienillä pyörityksillä. Saan ehkä muutaman yksärin kesäkuulle vielä Elinalta. Se olisi niin huippua! Sen koulutus tyyli sopii meille kuin suklaa suuhuni.